Reklama na internetu může vypadat mnoha způsoby. Existuje několik osvědčených metod, díky kterým můžete přivést nové zákazníky a zvýšit své prodeje i zisky. Do některých musíte investovat trochu více než do jiných. Mezi naprostý základ patří SEO, PPC a linkbuilding. Co to je PPC kampaň? To je první otázka, na kterou si musíme zodpovědět, než půjdeme dál.
Co to je?
PPC (pay-per-click) reklama patří mezi nejefektivnější nástroje, které můžete při svém online podnikání využít. Výhodou je jeho rychlost, jednoduchost zavedení i ovládání a jasně měřitelná návratnost investice. Jedná se o odkazy, které vidíte úplně nahoře při vyhledávání na Googlu nebo Seznamu. Skvělé je, že můžete skvěle cílit na zákazníky, kteří skutečně hledají to, co nabízíte a přivádí vám proto relevantní klienty.
Tato metoda je přitom nejen efektivnější a rychlejší než jiné, ale také levnější. Naprostým protikladem této varianty jsou např. reklamní bannery nebo pop-up okna, které uživatele spíše obtěžují a ukazují mu produkty a služby, o které ve skutečnosti nemá zájem. Proto byste se měli spíše soustředit na PPC, které vám zaručeně přivede klienty, o které stojíte a kteří u vás zajisté nakoupí.
Jak na to?
Podívejme se na otázku, která vás jistě zajímá: Jak vytvořit PPC reklamu? Dobrou zprávou je, že to není složité a pokud se v online prostředí již chvíli pohybujete, možná to zvládnete i sami. Musíte podstoupit celkem čtyři základní kroky k fungující a úspěšné kampani:
- zvolte si nastavení kampaně,
- vytvořte reklamní sestavy,
- vytvořte samotný obsah,
- vše zkontrolujte.
Vypadá to jednoduše? Ano, máte pravdu. Ono to jednoduché je. Google Ads (kde budete jistě propagaci vytvářet) je velmi intuitivní a navede vás k nejlepšímu nastavení podle toho, co požadujete, na koho cílíte a co nabízíte. Tento typ propagace je ideální pro produkty, ale se zapojením kreativity ho můžete využít i v případě služeb.